Lyskväll:-)

I fredags åkte jag och Daniel till sommarstugan. Mor och far var i Dalhalla och lyssnade på Rapsidy in Rock. Vi kom ner ganska sent så vi tände levande ljus,  fikade och gick och la oss tidigt. Mysigt att sova i stugan:-)

Mor och far kom ner på lördag. Vi satt och pratade och gjorde lunch. Soligt väder men det blåste kallt från havet. Vi spelade kort, öste båtarna och började duka inför kvällens middag. Min faster Lisa och Kenneth kom, min kusin Jörgen och hans dotter Maja kom. Vi åt trerätters, jättegott!! Sen var det dags att tända alla marschaller!! Det tog tid, vi tände tillsammas över 200 stycken. Det var jättefint!!! Se bilder nedan.

Idag har vi varit till storebror, Trude och Gry. Vi firade hennes 3 månadersdag. Hon har blivit sååå stor och hon är såååååååååååååååå sööööööööööööt:-) Jag har tänkt fråga Grys mamma och pappa om jag får lägga ut någon bild på henne här så att ni får se att hon är världens sötaste:-) Vi åt hos mor och far innan vi åkte hem. Nu ska jag och Daniel mysa i soffan ett tag innan det blir sängen. Imorgon är det jobb igen, jag kör igång med idrotten imorgon, friidrott ska det bli. Blir kul!!

Ha en skön söndagkväll

Fint!

Alla öar var full med marchaller!!

Så fint:-)

Våra stugor lyser upp sååå fint:-)

Ute på Skutbryggan

Japp, nu är de köpta:-)

Jag har köpt slalomskidor. och pjäxor med sulor som passar mina fötter. och så har jag köpt ny bindning. Tjoho!!! Vad jag är glad:-) Jag har funderat på att köpa slalomskidor ett tag nu och nu är det gjort:-) Jag har åkt snowboard i de senaste 13 åren så jag har inte åkt slalom på de här nya bättre skidorna! Nu längtar jag till snön!!!! Att köpa slalomskidor i augusti kanske inte är något man vanligen gör men jag var in och pratade med en bekant på sportaffären, för jag tänkte att jag kunde få ett bra pris. och det fick jag:-) Jag sa att jag ville ha ett par BRA skidor (vi åker i stort sett varje helg under vintersäsongen) men skidorna behöver inte vara årets modell. De hade ett par kvar från förra året som jag fick köpa!!  Jag fick skidor, pjäxor, sulor som passar mina fötter och bindning för 4 800 kr. Mycket bra pris:-) Vi åker ju så mycket så de är verkligen värda de pengarna! Hade jag inte fått rabatt hade det hela gått på 7 500 kr. Jag fick alltså det föör 2 700 kr billigare! Glad:-)

Nu ska jag ducsha, sen ska vi hänga tvätt och sen ska vi iväg och se på film, Män som hatar kvinnor.

Ha en bra kväll!

Lycklig:-)

Nya pjäxor:-)

Snygga:-)

K2 skidor:-)

Ny bindning:-)

Snyggt:-)

Brännboll idag!!

Oj oj, vädret var på topp, alla barn var på topp och vi lärare var på topp! Vilken härlig dag:-) Hela skolan hade brännbollsturnering och det blev väldigt lyckat! Jag var domare och det gick som tur var bra! Jag har varit ute hela långa dagen i solen, härligt!

Älsklingen klev upp klockan 02.45 i natt!!! Han följde astronauternas uppskjut till rymden, som vi alla vet inte blev av på grund av åska i området där de skulle lyfta. Han satt framför datorn ända fram till 5 minuter innan uppstigningen och då meddelade de att de inte skulle bli av. Snopet... men han tycker att det är så spännande så det var värt att se det iaf.  Älskar dig Daniel:-)

När jag kom hem från jobbet tränade jag en timme på motionscykeln här hemma, svettigt värre:-) Daniel sov:-) Sen lagade jag mat till honom och nu är det bara lugnt och skönt här hemma, nu blir det mys:-)

Ha det bra!

Skolan började idag:-)

för mina nya elever:-) Det här kommer att bli en toppentermin:-) Känns super med alla nya! Mina nya kolleger är jättebra och vi har redan funnit varandra, vi har riktigt skoj tillsammans! Idag har det varit bara toppen hela tiden:-) Det fortsatte även när jag kom hem, jag och Daniel tog en tur på 1 timme, härligt uteväder, skönt att röra på sig:-) Sedan åt vi resterna från middagen i lördags, mums! Middagen blev väldigt lyckad, gott gott!! Igår var vi och plockade blåbär, vi plockade en hink tillsammans. Det var så mysigt, toppenväder och så hade vi med oss fika, mysigt värre:-)

Ha en fortsatt toppen:-) kväll!!

Helg:-)

Så skönt med helg:-) Daniel ringde nyss från jobbet - ikväll blir det filmkväll! Passar mig perfekt - ser framemot att få krypa upp i soffan med Daniel, tända ljus och se på film:-) Jag slutade tidigt idag men jag har suttit framför datorn och jobbat, håller på att skriva ner lekar till mina idrottslektioner som jag ska ha med år 1, 2 och 3 samt rörelse med förskoleklassen. Det är jättekul men mycket jobb!!

Imorgon ska vi åka och handla mat, på kvällen ska vi nämligen bjuda på middag! Första bjudningen i det nya köket:-) Det är Daniels föräldrar som kommer och en kollega till Daniel. Köket är inte riktigt klart än men vi har (eller rättare sagt Daniel har) kopplat in vattnet och spisen. Han är så duktig:-) Sen blir det lite städning här hemma imorgon och så ska vi äntligen sätta upp lite tavlor i sovrummet.

På söndag ska vi ut i skogen och plocka blåbär, ta med fika och njuta av naturen:-)
Nu ska jag se ett avsnitt av Sex and the City innan jag ska börja med dagens middag som blir köttfärspaj.

Ha en bra helg!

Hyllan är uppe

i köket igen. På den står 6 stycken designade Dalahäst muggar som jag fick när jag
slutade jobba på Högskolan Dalarna av mina kollegor. De är sååå snygga:-)
Den vita kanan fick jag av den goa tjejen som tog över mitt jobb där, hyllan är
full av minnen från Falun:-)

Ikväll har vi varit ute på en rask promenad, skönt att röra på sig:-)
Trött är jag, klev upp 5 imorse, ovant..

Ha det bra!

Träning snart

som jag längtat! Ikväll blir det spinning igen! Fullt ös:-)

Igår kväll fick vi äntligen vattnet att fungera i köket, känns skönt! Daniel tog på sig första diskningen i det nya köket:-) Nu är det bara spisen som ska kopplas in! Det ska bli grymt och kunna börja laga mat på en riktigt spis igen:-)

Vi hade besök igår, Daniels föräldrar och Niclas kom med Aina, kul att träffa dem!
Vid 21 - tiden igår kväll åkte vi förbi ett hus i Bergeforsen som vi vet ska bli till salu snart - vi är såå intresserad av det huset:-) Hoppas det blir vårt:-)

Nu ska jag äta något innan träningen kl 18.10.

Ha en bra kväll!

Vilken helg:-)

Lycka var det när Daniel kom hem igår! Vad härligt det var att kramas igen:-) Vi åkte och köpte spis för 3500 kr, 30% rabatt - vilket fynd! Blev kanonbra! Jag städade vardagsrummet och Daniel donade i köket. På kvällen myste vi:-)

Idag har jag städat sovrummet, hallen och köket medan Daniel har fixat i köket. Det börjar bli klart här hemma:-)
Nedan kan du se bilder från köket och från vår semester i sommarstugan vid havet.

Nu blir det söndagsmys i soffan:-)

Imorgon börjar även Daniel att jobba.. Åter till vardagen igen:-)

Det börjar bli klart:-)

Gammelmormors kakburk

passar in bra i köket, likaså popcorn skålen som Daniel fått av Niclas och Karin
i 30-årspresent.

Snyggt tycker vi:-)

Fint:-)

Favoriten:-)

Bikinin på, Daniel brevid mig, himlen är blå och man ligger på bryggan
i sommarstugan - det är min favorit från sommaren:-)

Sommarstugan från havet

Den lilla stugan är vår och halva den långa. Där sover jag och Daniel och mor
 och far sover i den lilla.

Favoritfrämmande:-)

Storebror Andreas, Trude och Gry kom samt två av deras hundar Rita och
Devil.

Jag och mamma

Daniel och pappa

Vi äter lunch i Harmånger - har precis varit och grattat Gry 2 månader.

Aina och Daniel

Dags att slöa med en bra bok!

Vackert:-)

Daniel i havet!

Ute på fisketur

Tyvärr fick vi ingen fisk med spö

Daniel och jag

Far och mor

65 aborrar fick vi!

En del rökte vi och pappa gjorde filé på de andra, mums!

Ute och lägger nät

Middag

Niclas, Karin och Aina kom och hälsade på:-)

En del av vår brygga vid stugan

Några bilder

från semestern från stugan i fjällen. Det kommer mera bilder snart!

Nu ska jag mysa med Daniel:-)

Fint värre på fjället:-)

Mysigt värre på fjället:-)

Fjällvandring:-)

Nu ska vi rida Islandshästar

Stugan

som min duktiga Daniel har byggt:-)

Älsklingen fångade mig:-)

Min fina fisk:-)

Fikapaus:-)

Här tar vi en fika under fisketuren.

Idag kommer äntligen...

min älskling hem!!! Som vi har längtat efter varandra, det ska bli grymt att få träffas igen:-) Daniel har varit borta sen i måndags så det har varit många nätter utan sömn - kan inte sova utan honom! Å vad jag ska sova gott inatt brevid min underbara sambo:-)

Nu har jag jobbat en vecka på mitt nya jobb, det känns bara bra:-) Det har varit lite barn och vi har mest varit på stranden med dem. Har varit härligt väder!

I tisdags var jag på Etic i Timrå och körde spinning, hur kul som helst! Nu blir det träning där för både mig och Daniel ca 3 dagar i veckan. Innan jag träffade Daniel bodde jag på gymmet minst 5 dagar i veckan men nu när man är sambo är det mycket annat man vill hinna med:-)  Känns riktigt skönt att ha kommit igång efter semester!

I torsdag slutade jag 12.30 så då åkte jag hem till mor och far i Harmånger. Jag och mamma var barnvakt åt Gry mellan kl 17-22. Vilken lycka:-) Storebror och Trude var på hundkurs med Devil. Gry var sååå snäll och lika söt som alltid:-) Jag var ute och gick med henne i barnvagnen och så badade vi henne, matade henne och la henne i sängen. Där låg hon nöjd och belåten och somnade efter ett tag. Gounge:-)

Igår, fredag, kom mor och far på besök. De fick fika på balkongen, varmt och skönt! Vi var och åt middag tillsammans innan de for hem vid 19. Det var jättekul att de kom och hälsade på:-)

Nu ska jag plantera om våra blommor och vänta på att Daniel kommer hem:-) Han kommer nog vid ca 12.000. Sedan ska vi åka och kolla på spis och fläkt till köket.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Cecilia
P.S Grattis kusin Sara på födelsedagen, hurra hurra hurra HURRA!

Hemma igen..

Igår kväll kom vi hem från semestern. Jag har börjat på mitt nya jobb idag:-) Känns bara bra!!! Vi hade bara fyra barn idag på fritids så vi var ner till stranden. Härligt väder! Älsklingen åkte tillbaka till Vemhån idag, han har ju en vecka till och njuta av! Saknar honom enormt mycket här hemma!!!! Här hemma har vi fortfarande lite kaos:-) Ingen spis och inget vatten i köket men jag har en kokplatta, så idag blir det tacos till middag:-)

Vi har haft en helt fantastisk semester tillsammans:-) :-) Det har varit såå skönt och kunnat ta dagen som den kommit och vi har inte haft något speciellt inplanerat. Bara ligga och mysa på morgonen och slippa kliva upp när klockan ringer är underbart:-)

Slutet på vecka 30 och vecka 31
De dagarna tillbringade vi i mitt sommarparadis i somarstugan som ligger 10 meter från havet:-) Där solade, läste vi en god bok (Daniel har läst ca 100 sidor i sin, bravo!) låg på bryggan och slappade, åt god mat och bara njöt av livet och av den vackra utsikten:-) Vi fick även främmande av kompisar och släkt, mysigt! En dag var min favorit där -Gry - med storebror och Trude så klart! Det är så skönt att vara i stugan, man är ute hela dagarna, tar på sig bikinin och går ner och sätter sig på bryggan i morgonsolen, underbart:-) Jag älskar att vara där! Jag och Daniel ska dit sista helgen i augusti igen. Då är det lysarkväll vid havet - jag längtar!

Söndagen vecka 31 och 32
Då var vi i Daniels stuga i Vemhån. Från havet till fjällen:-) Jag älskar att vara där också! Under de dagarna hann vi med att fiska (jag fick en öring, Daniels pappa fick en öring och tre röding) rökte fisken vi fått, jättegott! Vi red Islandshästar - andra gången för Daniel - han var jätteduktig bara det att hans häst gick dit hon ville:-) Mysigt var det iaf. Jag och Daniel målade även en del, han en byrå som ska stå i våran stuga och jag målade vitt på vår stuga. Vi besökte en gammal fäbovall och så fjällvandrade vi en dag. Det var supermysigt:-) och varmt - jag gick i bikini på fjället:-) Solat och badat har vi gjort också gjort och ätit god mat:-) Vi var även på kräftskiva hos Daniels kusin, görskoj! Var helt slut dagen efter..:-)

Igår var vi på dop. Ingen mindre än Gry Nova Kathrine skulle döpas. Jag var stolt gudmor och fick den stora äran att bära henne:-) Tror ni att hon var söt i dopklänningen??? Rätt svar. Hon var toksöt, lilla gounge:-) Det blev en jättelyckad dag. Hon döptes utanför kapellet vid Bergön som ligger vid havet. Jättevackert! Sedan åkte vi till hembygsgården i Sågtäkten där vi fick SUDD som är en norsk festmåltid med efterrätt. Vi fick även kaffe och tårta. Allt smakade jättebra!! Gry bar då en jättesött folkdräkt från Norge, hon var toksöt även i den:-)  Den dagen kommer jag att minnas:-)

Jag läste två fina dikter på dopet och det var dessa två:

Från en stolt faster och gudmor till min älskade brorsdotter Gry Nova Kathrine

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen vi
just har fått
Ett hjärta, en själ
ett helt nytt liv
ett barn som ska ta
världen med flera små kliv
Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar
Mamma Trude, pappa Andreas,
barnet Gry, tre hjärtan
tre själar
Något så stort, en känsla
så stark
en kärlek som står på stadig mark.

Kom till mig
Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig
Kom till mig när du är glad
och vi ska skratta tillsammans
Kom till mig när du är ensam
och jag ska hålla dig sällskap
Kom till mig när du behöver prata
och jag ska lyssna
Kom till mig när du är rädd
och jag ska hålla om dig
När du än behöver mig
ställer jag upp för dig
Vad det än gäller
när det än är
Finns jag här för dig

Nu ska jag vila en stund, jobbigt att börja arbeta igen och sedan ska jag ta en promenad.

Älskling - saknar dig så här hemma!! Jag älskar dig mitt underbara hjärta:-) Puss puss på dig,
hoppas du har det bra i stugan:-)