Hemma igen..

Igår kväll kom vi hem från semestern. Jag har börjat på mitt nya jobb idag:-) Känns bara bra!!! Vi hade bara fyra barn idag på fritids så vi var ner till stranden. Härligt väder! Älsklingen åkte tillbaka till Vemhån idag, han har ju en vecka till och njuta av! Saknar honom enormt mycket här hemma!!!! Här hemma har vi fortfarande lite kaos:-) Ingen spis och inget vatten i köket men jag har en kokplatta, så idag blir det tacos till middag:-)

Vi har haft en helt fantastisk semester tillsammans:-) :-) Det har varit såå skönt och kunnat ta dagen som den kommit och vi har inte haft något speciellt inplanerat. Bara ligga och mysa på morgonen och slippa kliva upp när klockan ringer är underbart:-)

Slutet på vecka 30 och vecka 31
De dagarna tillbringade vi i mitt sommarparadis i somarstugan som ligger 10 meter från havet:-) Där solade, läste vi en god bok (Daniel har läst ca 100 sidor i sin, bravo!) låg på bryggan och slappade, åt god mat och bara njöt av livet och av den vackra utsikten:-) Vi fick även främmande av kompisar och släkt, mysigt! En dag var min favorit där -Gry - med storebror och Trude så klart! Det är så skönt att vara i stugan, man är ute hela dagarna, tar på sig bikinin och går ner och sätter sig på bryggan i morgonsolen, underbart:-) Jag älskar att vara där! Jag och Daniel ska dit sista helgen i augusti igen. Då är det lysarkväll vid havet - jag längtar!

Söndagen vecka 31 och 32
Då var vi i Daniels stuga i Vemhån. Från havet till fjällen:-) Jag älskar att vara där också! Under de dagarna hann vi med att fiska (jag fick en öring, Daniels pappa fick en öring och tre röding) rökte fisken vi fått, jättegott! Vi red Islandshästar - andra gången för Daniel - han var jätteduktig bara det att hans häst gick dit hon ville:-) Mysigt var det iaf. Jag och Daniel målade även en del, han en byrå som ska stå i våran stuga och jag målade vitt på vår stuga. Vi besökte en gammal fäbovall och så fjällvandrade vi en dag. Det var supermysigt:-) och varmt - jag gick i bikini på fjället:-) Solat och badat har vi gjort också gjort och ätit god mat:-) Vi var även på kräftskiva hos Daniels kusin, görskoj! Var helt slut dagen efter..:-)

Igår var vi på dop. Ingen mindre än Gry Nova Kathrine skulle döpas. Jag var stolt gudmor och fick den stora äran att bära henne:-) Tror ni att hon var söt i dopklänningen??? Rätt svar. Hon var toksöt, lilla gounge:-) Det blev en jättelyckad dag. Hon döptes utanför kapellet vid Bergön som ligger vid havet. Jättevackert! Sedan åkte vi till hembygsgården i Sågtäkten där vi fick SUDD som är en norsk festmåltid med efterrätt. Vi fick även kaffe och tårta. Allt smakade jättebra!! Gry bar då en jättesött folkdräkt från Norge, hon var toksöt även i den:-)  Den dagen kommer jag att minnas:-)

Jag läste två fina dikter på dopet och det var dessa två:

Från en stolt faster och gudmor till min älskade brorsdotter Gry Nova Kathrine


En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen vi
just har fått
Två händer, två fötter,
ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn
Trude just har fött
Ett skik, ett skratt,
en kropp så varm
ett vackert litet barn
jag håller i min arm
Ett hjärta, en själ
ett helt nytt liv
ett barn som ska ta
världen med flera små kliv
Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar
efter en hand
Sorgen och glädjen följer
dina spår
livserfarenheten är följden
du får
Mamma Trude, pappa Andreas,
barnet Gry, tre hjärtan
tre själar
Något så stort, en känsla
så stark
en kärlek som står på stadig mark.


Kom till mig
Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig
Kom till mig när du är glad
och vi ska skratta tillsammans
Kom till mig när du är ensam
och jag ska hålla dig sällskap
Kom till mig när du behöver prata
och jag ska lyssna
Kom till mig när du är rädd
och jag ska hålla om dig
När du än behöver mig
ställer jag upp för dig
Vad det än gäller
när det än är
Finns jag här för dig


Nu ska jag vila en stund, jobbigt att börja arbeta igen och sedan ska jag ta en promenad.


Älskling - saknar dig så här hemma!! Jag älskar dig mitt underbara hjärta:-) Puss puss på dig,
hoppas du har det bra i stugan:-)

Kram
Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0