Kanonhelg:-)

Nu har jag mycket att berätta! Vi har haft en kanonhelg (eller har, den är inte slut än!). I fredags var det extra skönt att ta helg, har varit snorig hela veckan så jag kände mig väldigt trött i fredags. När jag kom hem hade älsklingen lagat lasagne och den stod i ugnen, me like:-) Jag la mig på soffan och vilade och kände total lycka i kroppen - helg - det betyder mycket tid med D:-) Efter den goda middagen packade vi och for hem till mor och far i Harmånger. Där satt vi runt köksbordet och pratade i flera timmar. Vi pratade och diskuterade om HUSET:-)

Vi klev upp vid 8.30, åt frukost och sedan åkte jag och D till brorsan. Där hade mor varit sedan kl 5.30. Vi hade nämligen fått den stora äran att få vara barnvakt åt världens sötaste bebis:-) A jobbade 6 till 18 och T var på hundutställning. D lämnade mig där och for hem till mor och far igen. Där började han och pappa lasta ved på släpvagen som skulle hem till bror. Jag och mor tog med oss Gry, två hundar och en katt ut på långpromenad i det härliga höstvädret:-) Det var sååå mysigt att gå med barnvagn:-) När vi kom tillbaka hade D och far kommit dit och börjat lasta av veden. D tyckte att jag såg så stolt ut där jag kom med barnvagen:-) Inte konstigt - man hade ju dyrbar last:-) Hjälpte till att stapla veden. Vi åkte tillbaka till mor och far - där fortsatte dagen med att lasta ved och köra ett till lass till bror, och så myste vi massor med GRY:-) Brorsan kom och hämtade henne vid 18.00. Synd, hade gärna haft henne längre men A tyckte nog han varit utan henne länge nog. Vi åt och sedan slappade vi en stund innan vi såg på TV. Somnade gott! Se bilder nedan.

Idag byte vi däck på min bil - bäst att göra sig klar för snö:-) Sedan for vi till mormor och hälsade på. Fikade gott som vanligt:-) Vi var hemma vid kl 13.30. Då var det dags för att städa och handla mat för veckan och en promenad. d var och hälsade på hans mormor en stiund. Nu har vi precis ätit och restan av helgen tänker vi spendera i soffläge:-) Det har som sagt varit en kanonhelg - alltid lika mysigt att vara hemma i Harmånger:-)

Jooo, huset ni vet:-) Vi ska skriva kontrakt till veckan och då ja då är HUSET vårt:-) :-) Vi är såå glada och lyckliga:-) Det känns jättespännande! Tänk - ett eget hus!

Min mobil fungerar inte så att ni vet. Jag har byt till Halepop för att kunna ringa gratis till D men det fungerar inte riktigt som det ska. Måste fixa det!

Jo, vi ska ju sälja lägenheten! Hör av er om ni vet någon som är intresserad. Tack på förhand:-)

ha en skön kväll!

Kram
Cecilia

Kommentarer
Postat av: J

Hej hej hittade hit från v.s blogg ;-)Spännande me hus! Nyfiken var bara ;-) Strular tele?? Haru kvar ditt gamla nr? Annars fåru smsa mej så ja får ditt nya :-) Har åxå halebop-gratis :-)

Hoppas de går bra på jobbet! Kram J

2009-10-19 @ 23:20:50
Postat av: Cecilia

Hej J! Nu måste jag göra mig dum... vem är du?

2009-10-21 @ 16:21:18
Postat av: J

Gamla arb.kamraten ju ;-)

2009-10-21 @ 20:36:40
Postat av: Cecilia

Nämen hej!!! Flåt, jag kom inte på att det var du:-) Kul att du tittar förbi! Vi har köpt hus i Bergeforsen, känns kanon:-) Det går bra på jobbet, själv då? jag har kvar mitt gamla nummer men inte fixat telefonen än, använder en av Daniels gamla mobil. Sköt om dig! Kram C

2009-10-22 @ 19:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0