I helgen har vi

varit i fjällstugan. Mysigt:-) Vi åkte vid 14.00 i fredags, när vi kom fram gjorde vi middag, packade upp, myste i soffan en stund och såg på Idol. Vi var så trötta så vi somnade tidigt, vi hann inte ens se vem som åkte ut ur Idol! På lördagen var vi uppe tidigt, hängde upp jul gardiner i köket och pyntade lite. Vi kommer ju inte upp förren dagen före julafton så det är skönt att pynta undan lite. Vi plockade fram tomtarna i våran stuga och ställde fram adventsljusstakarna i fönstren. Det blev så fint och mysigt!! :-) Vi kommer att fira jul i stugan i år, vi är där julafton och juldagen sen åker vi hem till mor och far i Harmånger på annandagen och firar jul med dem då.  Vi var ut i skogen och hämtade en gran, vi lyckades hitta en väldigt fin gran - vi får hoppas den får godkänt av Daniels mamma! Efter att vi hämtat hem granen var vi på Ekbergs i Vemdalen, där hittade jag en görsnygg skidjacka!! Jag som letet såå länge, glad och nöjd är jag för det inköpet:-) Sen for vi till stugan och åt lunch och efter lunchen tog vi en promenad i det vackra vädret:-) Härligt med sol efter allt regn! Var till Daniels farbror och fika sen var det dags för tacos innan dansbandskampen!

Idag tog vi det lugnt, satt och spelade kort, drack glögg och åt pepparkakor, mysigt:-) Var in till Daniels kusin på fika innan vi åkte hem. På hemvägen stannade vi i Sveg på Dollar Store, köpte mycket snyggt till huset! Se bild nedan.

Imorgon är det måndag, veckan blir som vanligt - jobb, motion, sova, äta - imorgon ska jag iaf på föreläsning på Blossom Taiton (eller hur hon nu stavas...) det ska bli kul!! Sen ska vi försöka handla julklappar någon dag på Birsta denna vecka - vägrar åka dit på helgen.. har faktiskt handlat en del julklappar redan och det känns skönt!

ha en fortsatt härlig söndag kväll!!

Kram
Cecilia

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen!

Har läst lite i din blogg nu när jag fått adressen igen! Ni ser ut att ha ett supermysigt liv tillsammans! Känner igen mig själv i din lycka och det är så roligt att ni köpt hus! Är mycket att göra med hus, men oj så roligt det är!



Kul att läsa att ni också åker till Vemdalstrakten ibland! Min vän Anna har en stuga i Björnriket som vi var till förra året och som jag hoppas på att få åka till i år igen. Då var vi och åkte i vemdalsbackarna och även om det var säsongens sista helg så var det superkul att äntligen få stå på skidorna igen!



Lycka till med flytten och god jul och gott nytt år! Kram /Anna

2009-12-09 @ 09:48:08
Postat av: Cecilia

Hej vännen! Vad kul att du tittar förbi. Ja, vi har ett supermysigt liv tillsammans:-) du vet ju hur lycklig man kan vara med sin kära:-) och att ha köpt hus känns så himla bra:-) just nu längtar man till att få börja renovera - men jag kommer ihåg hur ni slet! vi har ju inte lika mycket att göra utan det blir mest målning och tapetsering.



Hör av er om ni far till Björnrike - vi har som sagt stuga i Vemhån, 1 mil från Björnrike. Så kanske vi kan ses i fjällvärlden! Vi kommer att vara i stugan i jul med Daniels föräldrar någon dag sedan blir det julafton nr 2 hemma hos mor och far:-)



God Jul och Gott Nytt År!! Kram

2009-12-17 @ 17:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0