Daniel är på hockey

och jag har precis duschat. Jag har varit ute en timme och rört på mig, så skönt med frisk luft och motion! :-)
Svin eller inte? Vad ska man tro på egentligen? Ska man vaccinera sig eller inte? Varför har alla länder så delade åsikter om vaccient? Det här är inte ett lätt beslut tycker jag. Är det här värre än en vanlig influensa som inträffar varje år? Är vaccinet farligt? Är det farligare än svininfluensan? Jag blir galen på detta, man vet ju inte till eller ifrån. För ett tag sedan var jag inställd på att inte vaccinera mig men nu har jag nog ändrat mig och ska vaccinera mig. Tror jag....

Att fundera på svin är inte det ända jag gör om dagarna:-) I lördags var jag och sambon min på Birsta. jag säger ALDRIG Birsta en lördag igen. Herregud vad folk! Hade vi inte velat åkt och tittat på tapeter till vårat nya hus så hade vi nog inte åkt dit i lördags, man vet ju att det är mycket folk då, men så här mycket?? Det var sjukt. Finanskris? Knappast!! Inte när det gäller shoppingen!! Vi uträttade iaf alla våra ärenden så det var riktigt skönt! Hittade ett par snygga tapeter till hallen så visst det var värt att åka dit trots att vi fick åka runt runt i 15 minuter för att få parkeringsplats!!! Men som sagt, aldrig igen... När vi kom hem somnade Daniel i soffan och jag låg o såg på TV en stund. Sen var vi hem till Daniels mor och far på middag. Vi stannade och såg Dansbandskampen där, spännande var det! Zekes gick vidare o det var bra!

I söndags åkte jag och firade mormor på hennes födelsedag, hon fick en blomma och blev så gla:-) Mor och far var också där och jag grattade såklart far på farsdag också:-) Han fick en kupevärmare till bilen och ack så glad han blev:-) Fikade gofika där och var ute med far och fixade lite ute, mormor ska sälja sitt hus och hade visning igår så vi gjorde fint på tomten. Åt lunch och så kom min moster och mitt kusinbarn. Kul att träffa dem! Åkte hem till 16. Då gjorde vi mat o så var vi ut på en långpromenad o kollade in hus:-)

Igår var det dags för jobbet igen efter att varit sjuk onsdag till fredag förra veckan. Barnen hade saknat mig och det var kul att vara tillbaka igen. Körde höjdhopp på idrotten, oj så duktigt de var! På kvällen var det promenad som gällde!

Idag ja som sagt Daniel är på hockey och jag har rört på mig idag så det räcker! Nu blir det soffan!

ha en bra fortsättning på veckan!
snart är det jul:-) Längtar!

Kram
Cecilia                                           

Kommentarer
Postat av: Jana

Hej.

Angående svin vaccinet så går jag på att det ska vaccineras för att hindra att inte sprida vidare den till nån som är svårt sjuk ändå! Så jag tycker du ska, alla här hos oss är vaccinerade utom jag...Det är ju snart jul och man ska träffa alla gammelfolk!

Kram Jana

2009-11-11 @ 12:09:17
URL: http://janas.blogg.se/
Postat av: Angel

Kul att du gillar Zekes. Han som spelar trummor är Gustafs låtsaskusin. :)

Jag velar också med vaccinet. Tänker som Jana och ska vaccinera mig. Vill ju inte vara anledningen till att någon annan blir svårt sjuk...

2009-11-11 @ 13:27:19
URL: http://angel.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja, ni kära - ni har så rätt! Man vill verkligen inte vara en smittspridare!! Det kanske är så att jag får min spruta redan imorgon... Vaccineringen är i full gång på skolan och blir det över imorgon så får vi i personalen. Men jag gruvar mig lite, det kommer nog göra ont:-( Men det får man ta! Jaså, är trummisen släkt med Gustaf, det visste jag inte, kul! De är ju jättebra:-) Hoppas ni hittade rätt igår - blev riktigt förfånad att se er i Bergeforsen. Kul att se er även om det bara blev en snabbis! Nu vet ju ni var vi kommer att bo:-) Kram på er

2009-11-12 @ 14:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0